Verzend- en Retourbeleid
Plaatsen van een bestelling
- Via onze webshop kun je verschillende artikelen in je winkelwagen plaatsen (kies een product en klik op "In mijn winkelmandje"). Eens tevreden met de gekozen artikelen, ga je naar je winkelwagen en kies je voor "Afrekenen".
- Je wordt doorgestuurd naar de pagina waar je jouw factuur- en verzendgegevens kan ingeven. Als je alles hebt ingevuld, krijg je een overzicht van je bestelling.
- Als je alles correct hebt ingevuld en gecontroleerd, kies je een van de mogelijke betaalmethodes. Wanneer je gekozen hebt, klik je op "Bestellen en betalen" en zal je doorgestuurd worden naar onze betaalomgeving die wordt verzorgd door Mollie, onze partner voor betalingen, waar je je betalingsinformatie kan ingeven naargelang de gekozen betaalmethode.
- Als alles correct is verlopen, zal Mollie je terugsturen naar onze webshop. Er verschijnt dan een bevestiging van je bestelling.
- Je ontvangt daarna ook via e-mail een bevestiging en overzicht van je bestelling en betaling.
Verzenden en ontvangen
Zodra we je betaling mochten ontvangen, gaan we aan de slag!
Chamizo Fietsen werkt samen met verschillende erkende koeriersdiensten voor de levering van bestellingen.
Als plaats van levering geldt het adres dat je bij het plaatsen van de bestelling hebt aangegeven. Foutief doorgegeven leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van de klant en kunnen aanleiding geven tot extra kosten. Kijk dit dus goed na!
De levering van onze producten zal in de mate van het mogelijke gebeuren binnen het tijdstip dat in de individuele orderbevestiging is doorgegeven. We proberen je bestelling altijd zo snel mogelijk te leveren, in ieder geval niet later dan 30 dagen na het plaatsen van je bestelling.
Wanneer je de bestelling niet binnen de 30 dagen na het plaatsen van je bestelling hebt ontvangen, dien je ons hiervan schriftelijk op de hoogte te brengen. Je kunt dit doen per e-mail aan info@chamizo.be of via een aangetekende brief. Wij zullen je dan contacteren om een bijkomende leveringstermijn af te spreken. Indien we binnen die bijkomende termijn je bestelling nog steeds niet hebben kunnen leveren, heb je het recht om je bestelling alsnog te annuleren. Wij vergoeden dan alle door jou reeds betaalde kosten, inclusief eventueel betaalde standaardverzendkosten.
We behouden ons het recht voor om gedeeltelijke leveringen uit te voeren, bijvoorbeeld wanneer het niet mogelijk is om alle producten uit je bestelling tegelijkertijd te bezorgen.
Het risico van het product gaat over op het moment dat jij, of een door jouw aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is (bijvoorbeeld een buurman), de producten fysiek in bezit neemt.
Maak je liever gebruik van Click & Collect? Geen probleem! Je kunt je bestelling gratis ophalen in onze winkel met adres te Liersesteenweg 88, 2860 Sint-Katelijne-Waver (België).
Producten retourneren
Als particuliere klant (zonder ondernemingsnummer) geniet je van het wettelijk herroepingsrecht. Dit betekent dat je het recht hebt om je te bedenken en af te zien van je bestelling tot 14 dagen nadat je het product hebt ontvangen of iemand het voor jou in ontvangst nam (bijvoorbeeld een buur).
Hoe retourneer je een product:
- Indien je ervoor kiest om je producten te retourneren, dien je ons hiervan binnen de 14 dagen na ontvangst van je producten op de hoogte te stellen. Dit kan je doen door een e-mail te sturen naar info@chamizo.be, met daarin duidelijke vermelding dat je je producten wenst te retourneren en om welke producten het specifiek gaat.
- Je stuurt de producten dan binnen een termijn van 14 dagen na de levering van je bestelling. De producten dienen netjes en stevig verpakt, indien mogelijk in de originele verpakking, aan ons te worden terugbezorgd. De kosten voor het terugzenden van de producten moet je zelf betalen.
- Zodra we de geretourneerde producten hebben ontvangen en hebben gecontroleerd dat alles in orde is, zullen we overgaan tot een terugbetaling. We streven ernaar dit te doen binnen 14 dagen. Voor de terugbetaling zal er gebruikgemaakt worden van hetzelfde betaalmiddel als hetgeen dat door jou werd gekozen bij betaling van de oorspronkelijke bestelling.
LET OP! Het herroepingsrecht geldt niet:
- voor de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn (bijvoorbeeld producten op maat of gepersonaliseerde producten met bv. gravering van een naam/nummer of specifiek verzochte tekening);
- de levering van goederen die snel bederven of met een beperkte houdbaarheid;
- de levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
- de levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
- digitale producten zoals online cursussen, e-books, whitepapers, webinars, online trainingen, wanneer de klant voorafgaand aan de levering uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd en hij/zij heeft erkend het herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van deze instemming.
Het herroepingsrecht geldt niet voor klanten die een onderneming zijn (met een ondernemingsnummer - en dus geen consument).
Contact
Als je vragen hebt over ons verzend- en/of retourbeleid, kun je steeds contact met ons opnemen via volgende gegevens:
Chamizo Fietsen BVLiersesteenweg 88
2860 Sint-Katelijne-Waver
België
BTW: BE 0445.177.540
Tel: +32 (0)15 21 18 99
E-mail: info@chamizo.be
Website: www.chamizo.be